Generelle oplysninger
Dinesen & Dinesen Aps
Nørrebrogade 18 B
2200 København N
Mail: info@maling.dk
Tlf: 3539 0314
CVR-nr. 16941433
KØB trin-for-trin
Find den ønskede vare.Kom varen i Din indkøbskurv ved at klikke på symbolet "Læg i kurv".Derefter kan Du fortsætte Din søgning, hvis Du ønsker at handle mere.Fortryder Du indholdet, eller ønsker Du at foretage rettelser og fx ændre antallet af varer, kan Du henholdsvis slette på slet-knappen eller rette i boxen med antal. 'Opdater kurv', hvis Du vil se prisen efter ændringerne.
Herefter går Du til kassen. Skærmbilledet hedder "til kassen".På næste billede vælger du om du vil oprettes som kunde eller være "gæste kunde".Herefter skal Du indtaste kundeoplysninger og eventuel anden leveringsadresse. Klik "Forsæt".Efterfølgende vælges forsendelsesform eller afhentning i butik, samt hvilken betalingsform du ønsker.
Bekræft ordre - opsamling af bestilling og den data Du har indtastet.Din bestilling bliver først afsendt, når du klikker på "Afslut køb". Hvis Du inden da forlader siden, er købstransaktionen ikke gennemført.MALING.DK Shoppen sender Dig straks en ordrebekræftelse på den e-mail, Du har opgivet under kundeoplysninger.Når vi har ekspederet Din bestilling, så den er klar til afhentning eller afsendelse, får Du igen en elektronisk meddelelse. Hvis du har forespørgsler til varer, som ikke er på siden, er du velkommen til at kontakte os Alle priser er incl. moms og andre afgifter. Priserne er dagspriser
Når du handler på MALING.DK indgås aftaler på dansk
DK webshop modtager betaling med Dankort/VISA-Dankort samt alle gængse betalingskort. Betaling vil først blive trukket på din konto, når varen er klar til afhentning eller er afsendt. Webshoppen krypterer alle dine kortoplysninger med den såkaldte SSL (Secure Socket Layer) protokol. Det betyder, at uvedkommende ikke kan aflæse dit kortnummer eller andre informationer under transaktionen med TELLER A/S. Bemærk: Vi opfordrer brug af betalingskort i vores shop, da SSL protokol på internettet er den sikreste løsning for betaling på internettet. Børn og unge under 18 år
Du skal være fyldt 18 år for at handle i webshoppen MALING.DK. Er du under 18 år skal du have samtykke fra dine forældre.
Ved betaling med VISA, MasterCard og Visa Elektron reserveres købsbeløbet på din konto, indtil betaling sker.
MALING.DK sørger for levering med Post Danmark (med mindre andet angives) til modtager på den dato, der er ønsket i bestillingen. Rettidig levering forudsætter dog, at Post Danmark overholder dag-til-dag levering. I tilfælde af meget forsinkede (adskillige dage) eller decideret udeblevne leverancer, fremsender MALING.DK Shoppen naturligvis en ny leverance uden beregning. Vi opfordrer dig til at kontrollere den modtagne pakke for fejl. Er der sket transportskade, kan du rette henvendelse til os på mail eller telefon – gerne hurtigst muligt. Levering til Bornholm og visse småøer er ikke omfattet af Post Danmarks målsætning om dag-til-dag levering, idet forsendelser til disse områder i nogle tilfælde kan vare 2 dage. Vi tager altid udgangspunkt i dag-til-dag levering. Som afsender kan Du evt. vælge leveringsdatoen én dag tidligere for at kompensere for dette. Leveringer til Færøerne, Grønland og udlandet kan lade sig gøre, dog gælder ovenstående retningslinier ikke hertil. Ved bestillinger vil du modtage særskilt e-mail med evt. ekstra leveringsomkostninger og leveringstid.
Ved fejl, mangler eller evt. udeblevne leverancer bedes henvendelse rettet til:
MALING.DK - Nørrebro
Dinesen & Dinesen Aps
Nørrebrogade 18 B
2200 København
Tlf./fax. 3539 0314
Email: info@maling.dk
Du har som forbruger 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os. Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare, eller får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, og som leveres enkeltvis. Du skal inden 14 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal gives telefonisk på 3539 0314 eller på mail info@maling.dk eller ved at benytte standardfortrydelsesformularen. I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret. Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette.
Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse, og senest 14 dage efter du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med varens returforsendelse. Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering. Manglende original emballage kan muligvis udgøre en værdiforringelse, så for at være sikker på at kunne modtage alle pengene retur, anbefales det, at varen returneres i original emballage. Visse varer kan i kraft af deres art ikke returneres med normal post.
Dette gælder for: Lærred og rammer. Udgifterne for returnering forventes højst at beløbe sig til ca. kr.: 99,-
Følgende varetyper er undtaget fortrydelsesretten:
Levering af varer, som er fremstillet efter forbrugerens specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg – herunder indfarvet maling, som er tonet korrekt efter din anvisning.
Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Du kan med andre ord prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik, men du må ikke tage den i egentlig brug. Hvis varen er prøvet udover hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.
Hvis du fortryder dit køb, får du det beløb du har indbetalt til os, tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet. Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra omkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet. Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.
Hvis du fortryder købet, skal varen sendes til:
MALING.DK - Nørrebro
Dinesen & Dinesen Aps
Nørrebrogade 18 B
2200 København
Du kan også fortryde købet ved at give tydelig meddelelse og aflevere den personligt på ovenstående adresse.
Vi modtager hverken pakker uden omdeling eller pakker sendt pr. efterkrav.
Købelovens mangelsregler kan finde anvendelse på varekøb. Når du handler hos os som forbruger, har du 24 måneders reklamationsret. Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Det er et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd. Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig. Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger. Viser der sig ingen fejl på produkter, betales disse omkostninger af køber.
Varen sendes til:
MALING.DK - Nørrebro
Dinesen & Dinesen Aps
Nørrebrogade 18 B
2200 København
Når du returnerer varen, bedes du beskrive problemet så detaljeret som muligt. Det er ikke et krav, men ekspeditionen fremmes, hvis fyldestgørende informationer følger pakken - eksempelvis kopi af ordrebekræftelse, registreringsnummer og kontonummer for bankkonto hvortil evt. refusion kan foregå, kopi af forudgående korrespondance mv.
Vi modtager hverken pakker uden omdeling eller pakker sendt pr. efterkrav.
PERSONDATAPOLITIK
For at du kan indgå aftale med os, har vi brug for følgende oplysninger:
Navn, adresse, tlf.nr. og e-mailadresse.
Vi registrerer og videregiver dine personoplysninger for at kunne levere varen til dig.
Desuden registrerer vi IP-adressen hvorfra evt. køb foretages. Informationen finder normalt ingen anvendelse men kan bruges i en evt. politiefterforskning. Alle falske bestillinger vil blive efterforsket og evt. politianmeldt!
Personoplysningerne registreres hos Dinesen & Dinesen Aps og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.
Den dataansvarlige på https://www.maling.dk/ er Dinesen & Dinesen Aps
Som registreret hos Dinesen & Dinesen Aps, har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til: mail@maling.dk
MALING.DK anvender såkaldte cookies til styring af indholdet i indkøbsvognen. En cookie er blot betegnelsen for en fil, som gemmes på din egen PC. Det er desuden muligt, at bede systemet gemme egne adresseoplysninger til næste besøg. Ønsker man på et senere tidspunkt at slette disse informationer, kan dette ske via browserindstillingerne. I Internet Explorer sker det eksempelvis via menuen "Funktioner" og menupunktet "Internetindstillinger".
Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte os på tlf: 35390314 eller mail@maling.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg via Klageportalen for Nævnenes Hus.
For at kunne klage, skal varen eller ydelsen, som du vil klage over, have kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr. For klager over tøj og sko skal prisen dog have været mindst 720 kr. Det koster et gebyr at få klagen behandlet.
Når du handler på en e-mærket webshop, kan du gratis få behandlet din sag - uanset beløbets størrelse. Læs mere her.
Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens klageportal her - http://ec.europa.eu/odr